2025/06/30

Elkészült játék: Sugártrimmer

Nos, elkészítettem életem legelső KOMOLYABB videojátékát gDevelop használatával. Ez az előző rovatban is említett Sugártrimmer. Elérhető Windowsra és Linuxra, viszont a Windowsos kiadásban nem vagyok biztos, hogy működik rendesen. Véleményeket kérek szépen.

A játék a Vargánya Művek intróval kezdődik el, amiután a főmenüben találjuk magunkat. Itt 4 opciónk van: Start (elindítjuk a játékot), Beállítások (személyre szabjuk a játékmenetet), Extrák (ötletrajzokat és stáblistát nézhetünk), és Kilépés.

Maga a tényleges csatatéren találunk két oldalt két-két szürkés sávot, középen egy nyilat és egy teleportálópadot, és két számlálót. A cél az az, hogy lelőjük az összes téglát a puskával. A puska viszont folytonfolyvást pattog két oldal között, és mindig kívülre néz. A téglák meg mozognak föl s alá.
A felső számtábla azt mutatja, hogy hány egység tégla maradt még; az alsó pedig azt, hogy hanyas szinten vagyunk.
A Pause gomb benyomásával a játék megkérdezi, hogy kilépjünk-e: Enterrel visszatérhetünk a címképernyőre, Pause gombbal folytathatjuk a téglák nyírbálását.

A beállításokban 2 játékmechanikát kezelhetünk: a puskaforgatás módját, és a szintlépés hatását.
A puskát két módon lehet forgatni: megnyomjuk a le/fel gombot, és a puska elfordul abba az irányba 30 fokkal, vagy pedig egyből a megadott irányba fordul köztes állapot nélkül.
A szintlépés azt határozza meg, hogy szintenként mi gyorsuljon: a puska pattogása vagy pedig a téglák sebessége.

Az extrákban meglátjuk a háttérzene szerzőjét, és nézegethetünk 2 ötletes rajzot (concept art). Az egérrel lehet őket mozgatni, mivel nem fér ki a teljes képernyőre a két kép (meg akartam őrözni a valós méreteket, nem akartam kicsinyíteni).

Irányítás:
W; A; S; D; Szóköz; Pause; Enter

Bemutató videó

Letöltés