2025/01/12

Sonic CD, avagy a MegaCD egyik legjobb, de mégis legszánalmasabb játéka

A YouTube-omra is ezt a szöveget írtam ki.

Megint adtam egy esélyt az eredeti MegaCD-s Sonic CD-nek. Kár volt. Régen játszottam vele, több, mint egy éve, de nagyon jól emlékeztem, még mindig szar játék. K!b@sz¤tt szar. Vesznie kell.
Egyrészt, miért lassul be a kis kék g€c!kupac, mikor időutazás közben egy magasabb/alacsonyabb pontra érkezik? Szemmel láthatóan nem veszti el a sebességét, mégis, mikor rágugrasztom valamilyen emelkedőre, egyszerűen eltűnik az időutazós lehetőség. Volt, nincs.
Másrészt, miért ennyire szánalmasak a bónuszpályák? Igaz, hogy -Vidpro szavaival élve- papír-3D a kivitelezés, tehát elvárható lenne, hogy a távolságérzékünket hasznosíthatjuk, de nem ez a helyzet. Mármint az UFÓk (vagyis az Unidentified Fucking Object) esetében legalábbis. Amikor azt hiszed, hogy közel van egy ufó, akkor rugaszkodsz neki, viszont -csak mert kedve tartja- szépen elmegy előled, mert nem tudtad megmondani, hogy milyen messze is van pontosan, ami nyilván a te hibád. Tehát itt a távolságérzet az abszolút 0. És igen, tudatában vagyok a technikai oldalnak, vagyis, hogy a MegaCD csak 1 objektumot tud 3D-ben mutatni (ez esetben a padlót), és az ufókat sprite-okkal oldották meg, de könyörgöm, I beg your pardon, nem lehetett volna máshogy megcsinálni?