2024/07/09

Új hardver a játékkonzolomhoz

 Azért nem írtam semmit sem, mert 1 hétig nyaralni voltam egy Tisza melletti faluban.

Gondok akadtak a konzolom hardverének tervezésekor, pontosabban a videójelgenerátorral. Emiatt úgy gondoltam, újratervezem. Íme:

CPU: Intel® P8051AH mikrokontroller
    ¤10MHz óra
    ¤128b belső RAM, külső nincs
    ¤64kb külső ROM
    ¤videóalapú megszakítás (INT0)
    ¤megállító gomb (INT1)
VIDEO: Egyedi
    ¤160×312 pontos felbontás
    ¤2,5MHz pixelóra
    ¤PAL komponens kimenet
    ¤6 bites színpaletta:
        ¤5: világosság (Y)
        ¤4: világosság (Y)
        ¤3: piros különbség (Pr)
        ¤2: piros különbség (Pr)
        ¤1: kék különbség (Pb)
        ¤0: kék különbség (Pb)
HANG: Egyedi (előzőhöz képest szinte változatlan)
    ¤4+1 csatorna
    ¤4 periódikus hang
    ¤1 LFSR fehérzaj
    ¤Alul és felüláteresztő szűrő
    ¤ASR (Felfutás, tartás, lecsengés) burkológörbe
    ¤256 frekvencia (f=16×?, ahol "?" a 256 érték egyike)
    ¤Külső hangbemenet
    ¤Leolvasható csatornakimenetek
    ¤Monó hangbemenet és kimenet
        ¤Kapcsolható ál-sztereó kimenet, ahol az egyik oldal 0,02sec-mal el van tolva

Használható továbbá egy 1×16 karakteres LCD, illetve egy külső port is.  Videómemória nincs, hanem az Atari2600-hoz hasonlóan valós időben kerül kirajzolásra a kép. A fő órajel a 10MHz-es kristály, a pixelóra ennek az 1/4-ede. A kirajzolt pixel egyenesen a CPU 1-es portjáról kerül kiolvasásra. Az 1-es port többi bitje:
    ¤7: külső port, 8-as tüske
    ¤6: kijelző mód (0: adat, 1: instrukció)

2024. 07. 10.-i friss hírek: minden csatornán állítható bázisfeszültség, amivel 2-bites hangfileokat lehet lejátszani. Ha a bázisfeszültség nem 0, akkor az analóg hanggenerátor kikapcsolódik a túlfeszültség elkerülése érdekében.