Tegnap készítettem egy Scrap Mechanicban használható SSTV adóegységet. A vevőegység még előkészület alatt van. A kettő összehangolt működésének sikeressége után 16×16 pontos méretű, kétszínű képeket lehet továbbítani krumpliágyús hálózat segítségével.
A beállítójeleket nem számítva 25,6sec az átviteli idő. A képet lehet ⇉ és ⇇ irányban is küldeni.
Az átvitelt 8 db szinkronjel kezdi meg, amit a vevő belsőlegesen demodulál egy egyenes, nem változó jellé (azért 8 db, mert az pontosan 3 bináris bitnek felel meg). Ezután 8 tikk kihagyással (± tikkes tűrés) a képirányt küldik át még egy pulzus formájában: ha ⇉:van pulzus; ha ⇇:nincs pulzus (azért 4 tikkes a tűrés, mert ha a szinkronjel és képjel közötti idősávban bármikor adhatni lehetne egy pulzust, akkor nagyobb lenne az esély az esetleges hibás vagy külsőleg megbabrált jel fogadására). Ezután a szinkronjel végétől számítva 3×8=24 tikk után a képátvitel kezdődik meg tömörítetlen és kódolatlan formában. A való világbeli SSTV-vel ellentétben itt nem kell sorszinkronjeleket továbbítani, hanem tényleg csak a képadatokat, amik a vevőegység kimutatásában azonnal meg is jelennek.
Pixeleket a krumpliágyú maximális kilővési sebessége folyamán 8 tikkenként lehet közvetíteni, gyorsabban nem.
Itt található egy grafikon a beállítójelekről a demodulált jel alapján (vagyis amit az adó és vevő is küldene, de moduláció nélkül ez nem lehetséges, mert a spudgun nem tud folyamatos jelet biztosítani, hanem csak kis kattanásokat), ahol a feleformás rész a képirány bitet jelöli:
És a modulált jel alapján is: